duminică, 13 august 2017

Dumbrava Minunata (rezumat) de Mihail Sadovenau

     Scrieti in comentarii titlul si autorul operelor de care aveti nevoie!


   Povestirea incepe cu prezentarea personajului Mia Vasilian , mama vitrega a fetitei Lizuca. Din discutia pe care o avea Mia cu invitatii sai reiese ca Lizuca era tocmai ``ghimpele`` dintre ea si sotul ei.
      Intr-o clipa de neatentie a adultilor , Lizuca, intra in salon si gusta din vasul cu serbet , fiind mai apoi pedepsita de catre slujnica , avandu-l ca singura alinare pe Patrocle, cainele sau.
     Suparata de tratamentul rau aplicat de slujnica si de lipsa de atentie si intelegere a mamei vitrege , Lizuca decide sa plece impreuna cu Patrocle la bunici. In drumul ei spre bunici se oprira asupra unei flori cu care fetita poarta o discutie despre motivul plecarii sale de acasa.
     Dupa putin timp , acestia se intalnira cu o batranica pe care Lizuca o asemanase cu Sfanta Miercuri . La apusul soarelui ajunsesera la marginea dumbravei , Atunci Lizuca realiza sosirea noptii si ca drumul prin padure nu se mai vede , asa ca au decis sa caute un loc in care sa doarma.Au gasit o scorbura care ar fi fost locul perfect de odihna .
     Deodata se lasa o liniste tainica , cand dintr-o data , din intuneric , isi facura aparitia sapte omuleti.Acestia duceau un tron pe care statea o domnita balaie , pe care Lizuca o recunoscu , vazand-o si la casa bunicilor.
     Domnita ii povesti Lizucai ca dumbrava este o imparatie fermecata pe care oamenii de rand nu o pot niciodata cunoaste. La un semn al acesteia s-au adunat toate vietatile padurii , iar ea le-a povestit despre Statu Palma , Stramba Lemne si Sfarma Piatra. De la batranii ce o insoteau pe domnita , Lizuca afla ca in primavara , tatal ei a vrut sa vanda dumbrava si ca lucrul asta le-ar fi afectat si pe locuitorii dumbravei.
    Apoi domnita le-a spus tuturor o poveste despre o frumoasa zana a dumbravei Bucumenilor si Fat-Frumos cel care a cunoscut-o , dar nimeni nu a crezut ca acea zana exista. Batranica de langa domnita incepu sa depaneze amintiri despre mama Lizucai , iar aceasteia , in cele din urma i se umplura ochii de lacrimi.
    Se facuse foarte tarziu si prichindeii incepura sa pleca crezand ca Lizuca a adormit .
    Dimineata , Lizuca se trezii in casa bunicilor sai pe care ii recunoscu imediat. Langa ea se afla Patrocle.
    Deodata Lizuca auzi voci in livada : mama sa vitrega si slujnica venisera sa o ia pe Lizuca de la bunicii ei. Bunicul refuza , facand-o pe mama vitrega sa starneasca albinele din cauza agitatiei , aceasta speriinduse si plecand.
    Astfel Lizuca si Patrocle ramasesera cu bunicii in acea dumbrava minunata unde se simteau cu adevarat fericiti.

3 comentarii:

  1. Aceasteia? Nu acesteia? =))) In rest e ok! Multumesc!

    RăspundețiȘtergere
  2. Când l-am gasit pe dr. Ogume, care locuie?te în Turcia, am avut nevoie disperata de a-mi readuce fostul iubit. M-a lasat pentru o alta femeie. S-a întâmplat atât de repede ?i nu am avut niciun cuvânt de spus în situa?ie. Doar m-a aruncat dupa 3 ani fara nicio explica?ie. L-am contactat pe dr. Ogume prin contactul sau ?i mi-a spus ce trebuie sa fac înainte sa ma ajute ?i am facut ceea ce mi-a spus, dupa ce i-am oferit ceea ce dorea, a aruncat o vraja de dragoste care sa ne ajute sa ne întoarcem împreuna. La scurt timp dupa ce ?i-a facut vraja, prietenul meu a început sa-mi trimita mesaje din nou ?i m-a sim?it oribil pentru ceea ce mi-a trecut. El a spus ca eu sunt cea mai importanta persoana din via?a lui ?i ?tie asta acum. Ne-am mutat împreuna ?i el a fost mai deschis pentru mine decât înainte ?i a început sa petreaca mai mult timp cu mine decât înainte. De când m-a ajutat Dr. Ogume, partenerul meu este foarte stabil, credincios ?i mai aproape de mine decât înainte. Recomand pe dr. Ogume oricui are nevoie de ajutor. E-mail: ogumenspellcaster@gmail.com. îl pute?i contacta pentru oricare dintre urmatoarele probleme:
    1) Vraji de dragoste
    2) Vraji de dragoste pierdute
    3) Vraji de divor?
    4) Vraji de casatorie
    5) Vraja de legare.
    6) Vraji de rupere
    7) Alunga un iubit trecut
    8.) Dori?i sa va promova?i în vraja dvs. de birou / Loterie
    9) dori?i sa va satisface?i iubitul
    Contacta?i acest om grozav daca ave?i vreo problema pentru o solu?ie de durata
    ogumenspellcaster@gmail.com

    RăspundețiȘtergere
  3. Va rog sama ajutati cu un rezumat al lecturii Cartile cu Apolodor de Gellu Naum

    RăspundețiȘtergere